top of page

SOFAR LINZ

Sofar Linz was doing a charity concert series at AEC Deepspace, so I jwas asked to join forces for doing live visuals to Plasticphonia by Crystn Hunt Akron. The audio is so special as the entire set is created of sampled tones created by plastictrash which she collected on riversides and beaches all over Europe.

​To spice things up from the visual perspective, I worked on a totally new and remixed AI set which was about biomechanical deepsea organisms to surprise the audience with crispy sharp and abstract animated pictures inside the 8k projection space.

​The theme of working on generated AI images was already on my table before this opportunity came in.

So first, I used prompts to define the style and direction of the library before I added bending transformations of vector shapes that I extracted individually on top of each image. Basically by defining two existing linear shapes and morphing them by transitions from one to another in Illustrator gave the content a much more personalized style, which the AI itself wasn´t before. By this, the Ai part became just a step in between and the artistic concept was working out brilliant on the set. By using Madmappers Vortex transformation, I was able to trigger deformations via midi-control on the fly, so the visuals became audioreactive. And as the charity event raised more than €1.300.- for a benifital purpose to aid poor people, the efforts of the entire production team and the involved artists were more than worth it.

Sofar Linz veranstaltete eine Wohltätigkeitskonzertreihe im AEC Deepspace, also wurde ich gebeten, mich zusammenzuschließen, um Live-Visuals für Plasticphonia von Crystn Hunt Akron zu machen. Der Ton ist so besonders, da das gesamte Set aus gesampelten Tönen von Plastikmüll besteht, die sie an Flussufern und Stränden in ganz Europa gesammelt hat.

Um die Dinge aus der visuellen Perspektive aufzupeppen, arbeitete ich an einem völlig neuen und remixten KI-Set, bei dem es um biomechanische Tiefseeorganismen ging, um das Publikum mit gestochen scharfen und abstrakten animierten Bildern im 8k-Projektionsraum zu überraschen.
Das Thema der Arbeit an selbst erstellten KI-Bildern lag schon vor dieser Gelegenheit auf meinem Tisch.

Also habe ich zuerst Eingabeaufforderungen verwendet, um den Stil und die Richtung der Bibliothek zu definieren, bevor ich Biegetransformationen von Vektorformen hinzugefügt habe, die ich einzeln über jedem Bild extrahiert habe. Durch die Definition von zwei vorhandenen linearen Formen und deren Morphing durch Übergänge von einer zur anderen in Illustrator wurde dem Inhalt ein viel personalisierterer Stil verliehen, den die KI selbst zuvor nicht hatte. Dadurch wurde der Ai-Part zu einem Zwischenschritt und das künstlerische Konzept ging am Set hervorragend auf. Durch die Verwendung von Madmappers Vortex-Transformation war ich in der Lage, Deformationen per Midi-Steuerung spontan auszulösen, sodass die Visuals audioreaktiv wurden.

​Und da die Wohltätigkeitsveranstaltung mehr als 1.300,- € für einen wohltätigen Zweck gesammelt hat, um armen Menschen zu helfen, hat sich der Einsatz des gesamten Produktionsteams und der beteiligten Künstler mehr als gelohnt.

GALLERY

top
bottom of page